Materiały szkoleniowe
Zapewniamy wszystkie potrzebne materiały, notesy i długopisy.
W celu pełniejszego przygotowania do wydarzenia, otrzymasz od nas przed szkoleniem roczny dostęp do wersji online Szkoły Zarządzania Najmem - pigułki wiedzy o zarządzaniu mieszkaniami.
Catering
Dla Uczestników szkolenia zapewniamy lunch w sobotę i w niedzielę oraz przerwy kawowe podczas całego wydarzenia.
Ubiór na szkolenie
Wybór stroju pozostawiamy Uczestnikom, ważne aby każdy czuł się komfortowo, ale…
Garnitur z krawatem będzie zbyt oficjalny a T-shirt z kolei będzie zbyt niepoważny.
Nocleg
Nie zapewniamy noclegów!
Zachęcamy do szukania i rezerwacji noclegów przez strony typu: booking.com, hrs.com, które posiadają szeroką ofertę noclegów.
Dzień 1 – sobota 9.30 - 21.00
1. Plusy i minusy firmy zarządzającej
- Między młotem, a kowadłem, czyli zakres działania zarządcy
- Zarządzanie to nie podnajem – warto wyjaśnić to na początku
- Szwagier, czy pracownik – kto przysłuży się nam bardziej?
- Firma zarządzająca – założyć, czy korzystać z jej usług
- Organizacja firmy zarządzającej, procedury i standardy działania
- Najważniejsze aspekty umowy zarządzania
2. Przygotuj się do wynajmu
- Kartoteka mieszkania, czyli niezbędne informacje o mieszkaniu
- Zanim wynajmiesz pomyśl o podatkach – jakie skutki dla zarządzania ma wybór danej formy opodatkowania
- Plusy i minusy rozliczania mediów: ryczałt, liczniki, a może zaliczka
3. Akcja wynajem pokoi
- Czego poszukują najemcy, czyli jak i gdzie skutecznie się ogłaszać
- Organizacja pracy: umawianie spotkań i prezentacja mieszkań
- Umiejętne weryfikowanie najemcy przez telefon i podczas spotkania
- Zosia Samosia – czy na pewno sami damy radę?
4. Umowa najmu
- Aspekty prawne najmu – UoOPL, UOKiK, RODO
- Najważniejsze zapisy umowy najmu – na pokoje, mikrokawalerki i całe mieszkanie
- Plusy i minusy najmu okazjonalnego i instytucjonalnego z uwzględnieniem przepisów szczególnych dla obywateli Ukrainy
- Trudna sztuka czytania ze zrozumieniem – zweryfikuj, zanim dasz do podpisania
- Polisa OC, poręczenie i kaucja – a komu to potrzebne?
- Protokół zdawczo-odbiorczy jako ważna część umowy najmu
5. Obsługa najmu – wydanie, kontrole, usterki
- Wydanie lokalu najemcy i wprowadzenie w zasady najmu
- Kontrola mieszkanie – ważny aspekt zarządzania czy zbędna robota?
- Zgłoszenia usterek i awarii, jak na nie reagować – przypadki z życia- Serwisanci, złote rączki, jak z nimi współpracować
Dzień 2 – niedziela 9.30 - 16.15
1. Obsługa najmu – rozliczanie, windykacja, wypowiedzenia
- Za co możesz obciążyć najemcę a za co sam musimy zapłacić
- Dokumentowanie rozliczeń usterek, braków i kaucji z najemcą z uwzględnieniem kwestii podatkowych
- Obsługa płatności i bieżąca windykacja
- Zmiana najemcy w trakcie umowy – jak to zrobić dobrze
- „Dziś oddaje klucze”, „wyprowadzam się z mieszkania” – jak reagować na bezpodstawne wypowiedzenia umowy?
- Uciążliwy najemca, co z nim zrobić?
2. Obsługa najmu – 1001 przypadków z życia zarządcy
- Jak sobie radzić z sąsiadami i spółdzielniami?
- Śmierć, choroba, areszt – empatia vs zdrowy rozsądek
- Imprezy małe duże, nad stan lokatorów, zalania i wycieki, brak winnych, zwierzęta i inne żyjątka, nadmierne zużycie mediów oraz pleśń – jak reagować bez stresu i minimalizować wydatki.
3. Praktyczne aspekty zakończenia najmu
- Działania przed końcem umowy
- Przedłużenia aktualnych umów
- Akcja odbiór mieszkania – procedury i dokumentacja
- Trudne przypadki przy odbiorze mieszkania
- Sprzątanie, naprawy, zakupy – o co zadbać przed nowym sezonem
- Sposoby rozliczania usterek, braków i kaucji
- Windykacja należności: prawnik, czy e-sąd
Cena uwzględniająca rabat wizerunkowy.
Wyrażając zgodę na regulaminowy rabat poprzez zaznaczenie czwartego checkboxa w formularzu rejestracji, Twoja cena zostanie automatycznie obniżona o 500 zł.